ورو آلدرسون (متولد سال 1898 در آمریکا) نویسنده، استاد دانشگاه و نظریه پردازی بود که آثارش تحول بزرگی در علم مارکتینگ به وجود آورد. تقریبا نیم قرن از کتاب تحول آفرین “Marketing Behavior and Executive Action” می گذرد که بی شک جامع ترین تفصیل نظری از بازاریابی تا آن زمان بود. به سبب کاهش تمایل نسبت به مطالعه تاریخچه بازاریابی، آلدرسون و آثارش در بین دانشجویان کمتر شناخته شده اند و تحولاتی که او ایجاد کرد امروزه چنان در بطن بازاریابی جای گرفته اند که عادی به نظر می رسند اما واقعیت این است که این تحولات چنان چشمگیر بوده اند که آلدرسون را "پدر بازاریابی مدرن" می نامند. تحولات اساسی آلدرسون در مارکتینگ را می توان در سه گروه وسیع تقسیم بندی کرد: از توزیع (ماکرو) به مدیریت مارکیتنگ (میکرو)؛ از اقتصاد به علوم رفتاری؛ و از توصیف و طبقه بندی به توضیح و ساخت نظریه.
او در سال 1925 در رشته اقتصاد و آمار از دانشگاه جورج واشنگتن فارغ التحصیل شد. او در دپارتمان تجارت آمریکا در زمان وزیر (و بعد رییس جمهور) هربرت هوور مشغول فعالیت شد. سپس شرکت مشاوره بازاریابی خود به نام Alderson Associates را تاسیس کرد که با داشتن مشتریان شناخته شده ای چون Dupont، the Rockefeller Foundation، Standard Oil of New Jersey، US Rubber در سطح ملی به شهرت رسید. آلدرسون یک سال رییس انجمن AMA بود و در برگزاری سمینارهای مارکتینگ که از سال 1951 تا 1965 برگزار می شد، نقش فعالی داشت؛ در سال 1959 وارد دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا شد و تا سال 1965 عضو هیئت علمی این دانشگاه بود. همچنین نقش موثری در تاسیس Marketing Science Institute در سال 1962 داشت. او موفق شد چندین جایزه آکادمیک را نصیب خود کند از جمله جایزه Parlin برای خدمات ممتازش به مارکتینگ (1954)، دو بار جایزه Paul D. Converse در سال های 1955 و 1967 و جایزه Pabst در سال 1944 . آلدرسون نگاهی بین رشته ای به تفکر مارکتینگ داشت که باعث جلب علاقه دانشمندان از رشته های دیگری چون روانشناسی، فلسفه و مردم شناسی به مارکتینگ شد.