دو استراتژی متداول در تبلیغات سیاسی

 

 

بازاریابی علمی است که در سال های اخیر توانسته در بین صاحب نظران محافل دانشگاهی و صنایع جایگاه ویژه ای را کسب نماید. مدت زیادی است که بازاریابی علمی به عرصه کسب و کار وارد شده است. ورود بازاریابی به عرصه کسب و کار در کشورهای توسعه یافته بسیار سریع تر از کشورهای در حال توسعه اتفاق افتاده است و توانسته برای آن ها آثار اقتصادی مثبتی را به ارمغان آورد. علاوه بر این در سه دهه اخیر، شاهد ورود بازاریابی به عرصه سیاست و قدرت نیز بوده ایم که موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد. مسئله اینجا است که فضای رقابتی کاندید ها، از یک سو، هویتی سیاسی داشته و از سویی دیگر، با مفاهیم بازاریابی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد. اما با این حال، دانشی که بتواند مسئله کاندیدا ها را در این فضای ویژه حل کند، کمتر دیده می شود. بازاریابی سیاسی و تبلیغات سیاسی، به عنوان یک علم میان رشته ای برای پاسخگویی به نیاز فوق الذکر مطرح شده است. با این حال به نظر می رسد این علم خصوصاً در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در جوامع علمی و دانشگاهی ناشناخته است.

 

دروغ بزرگ در تبلیغات سیاسی

البته واژه دروغ بزرگی اصطلاحی است که به کار می رود؛ این اصطلاح ممکن است لزوماً به دروغ اشاره نداشته باشد و طرح یک ادعای بزرگ یا قول بزرگ باشد. این روش از روش هایی است که تقریبا همیشه مورد استفاده قرار می گیرد و در کشور خودمان هم در دوره انتخابات بسیار شاهد آن هستیم.

 

مچ گیری در تبلیغات سیاسی

به معنای بررسی موشکافانه و تجسس در خصوصیات رقبا یا سایر کاندیداها می باشد. این خصوصیات دربرگیرنده مواضع عمومی اعلام شده، زندگی شخصی (فعالیت های مالی، خدمت سربازی، مدارک تحصیلی و ...) بهره گیری از اظهار نظرها و مواضع عمومی اعلام شده رقبا در مورد مسائل سیاسی (سوء استفاده از اظهار نظرهای رقبا در جهت تخریب وجهه آن ها نزد مردم)، تأکید بر سوابق انتخابات قبلی (نحوه ی عملکرد حریف، نقاط ضعف وی در انتخابات پیشین ) و ... می باشد که با هدف یافتن سوابقی که اعتبار رقیب را مخدوش سازد، انجام می گیرد.

بررسی دقیق ویژگی های مخالفان که به طور متداول OPPO نامیده می شود، می تواند دربرگیرنده بررسی کارکنان حزب در تحقیقات دقیق از آرشیو رسانه ای اخبار، سابقه رأی گیری قانونی (سوابق انتخابات قبلی)، موقعیت اجتماعی، زندگی خصوصی، سابقه خدمت سربازی و سوابق تأمین منابع مالی انتخابات باشد.

گفت و گو با استراتژیست های مبارزات انتخاباتی به وضوح نشان می دهد که OPPO اساس اکثر مبارزات انتخاباتی احزاب برای تبلیغات و اهداف رسانه ای است. در OPPO، بررسی کنندگان، خط مشی های حزب را موشکافی کرده و تاریخچه مختصری از زندگی کاندیدا و لیستی از فعالیت های مالی او در انتخابات را بررسی  می کنند.

خواندن 1353 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.