مشکلات بازاریابی ایمیلی و راهکارهایی برای حل آن

 

با وجود توسعه شبکه های اجتماعی، ربات ها، اپلیکیشن ها و دیگر امکانات، ایمیل همچنان یکی از راه های عمده برقراری ارتباط با اغلب مشتریان و مشتریان بالقوه است. اما مسئله اصلی این است که اکثر برنامه های ایمیلی دچار مشکل هستند.

نرخ باز شدن پایین، نرخ کلیک پایین و نرخ تبدیل بسیار بالا از مشخصه های یک ایمیل بیمار است. اما برای هر بیماری نیز یک درمان وجود دارد. با این حال، اغلب بازاریابان به جای اینکه با دیدی منطقی به مشکلات بازاریابی ایمیلی نگاه کنند و به دنبال چاره باشند، دیدی غیر منطقی و داستانی دارند. طبق نظر محققان بسیاری از حکایت ها هیچ گاه به داده تبدیل نمی شوند. اما امروزه اساس بسیاری از برنامه های ایمیلی بر اساس داستان هایی جلو می روند که شنیده ایم یا برای خود تعریف می کنیم. حتی امروزه در سال 2018، با وجود انبوهی از اطلاعات و داده، ما همچنان نمی توانیم برنامه های ایمیلی را بر اساس داده مدیریت کنیم.

معیار های کلیدی بازاریابی ایمیلی

داده های بسیاری وجود دارند که می توانید در برنامه های ایمیلی خود به آن ها دقت کنید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • نرخ تحویل - تحویل های موفق به مثابه درصدی از کل لیست.  
  • نرخ باز شدن – تعداد مشترکانی که ایمیل را باز می کنند تحت عنوان درصدی از ایمیل های تحویل شده.
  • نرخ کلیک - تعداد کلیک ها در یک ایمیل به مثابه درصدی از ایمیل های باز شده.
  • نرخ لغو اشتراک - تعداد مشترکانی که اشتراک خود را لغو کرده اند تحت عنوان درصدی از ایمیل های تحویل شده.
  • شکایت از اسپم - کل تعداد مشترکانی که ایمیل را اسپم یا جانک علامت دار می کنند برای ارسال هر ایمیل.
  • نسبت فعالیت - تعداد دریافت کنندگان ایمیلی که ایمیل ها را به صورت مرتب باز می کنند و با ایمیل ها وارد تعامل می شوند به مثابه درصدی از اندازه لیست.
  • فعالیت پس از کلیک – حجم لیدهای بوجود آمده، محصولات فروخته شده، یا دیگر اهداف معطوف به برند که در نتیجه بازاریابی ایمیلی برای مخاطبانی خاص حاصل شده است.

 

مشکلات بازاریابی ایمیلی

چگونه متوجه شویم که برنامه های ایمیلی ما دچار مشکل شده است و مشکلات بازاریابی ایمیلی دقیقا چیست؟ هنگامی که یک یا چند معیار کلیدی که در بالا به آن ها اشاره شد، بسته به معیار، کم یا زیاد شوند. اما تنها با اتکا به یک یا دو داده تصمیم های بزرگ نگیرید. اشتباهی که بسیاری از بازاریابان مرتکب آن می شوند، اشتباه گرفتن آب و هوا با اقلیم است. به خود زمان کافی بدهید و به اندازه کافی ایمیل بفرستید و اجازه دهید پیش از اعمال هر گونه تغییر به الگویی مشخص برسید.

عمده ترین مشکلات بازاریابی ایمیلی عبارتند از:

1-نرخ کم تحویل

2- نرخ کم باز شدن

3- نرخ کلیک کم

4- نرخ زیاد لغو عضویت

5- شکایت اسپم زیاد

6- نسبت کم فعالیت

7- فعالیت های پس از کلیک محدود

8- داروی بازاریابی ایمیلی

در صورت وقوع هر کدام از مشکلات بالا یکی از راه های زیر را امتحان کنید:

1-برای نرخ تحویل کم بهتر است از ابزاری برای اعتبار سنجی لیستتان استفاده کنید و نگاهی به فرآیند عضویت بیندازید.

2- برای نرخ باز شدن کم آزمودن همه چیز لازم است. تیتر موضوعات ایمیل ها را بررسی کنید و ببینید که آیا می توانید عنوانی انتخاب کنید که مخاطبانتان را بیشتر جذب کند.

3- برای نرخ باز شدن کم (این مورد به اندازه کافی تست نمی شود.) از نام های فرستنده مختلف استفاده کنید.

برای مثال این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید، یا این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

4- برای نرخ کلیک کمتر از حد توقع، محتوای خود را با استفاده از آزمونی که من به آن تست مامان می گویم بسنجید. اگر می خواهید چیزی برای کسی بفرستید و می دانید مادرتان از آن خوشش نخواهد آمد از فرستادن خودداری کنید.

5-همچنین برای نرخ کلیک کم به تبلیغات و فراخوان های درون ایمیل نگاه کنید. آیا تبلیغات واضح و روشن است؟ آیا انتخاب های موجود بیش از اندازه اند؟ این تبلیغات بر روی موبایل هم کار می کند؟

6-برای نرخ بالای لغو عضویت و شکایت از اسپم به فرآیند عضویتتان نگاهی بیندازید. مردم چگونه وارد لیست شما می شوند؟ آیا آن ها می دانند چه چیزی از شما دریافت خواهند کرد؟ می دانند آن را کی و هر چند وقت یک بار باید دریافت کنند؟

7- همچنین، اگر نرخ لغو عضویت و شکایت از اسپم زیاد است لیستتان را بخش بندی کنید. مربوط بودن ایمیل کلیدی ترین عامل موفقیت آن است، بنابراین سعی کنید ایمیل های خاص تری برای بخش های کوچکتری از لیست بفرستید.

8- اگر نسبت فعالیت کم است سعی کنید از کمپین های آشتی دوباره استفاده کنید و کاری کنید که مردم دوباره به ایمیل هایتان علاقه مند شوند، و در این حین کسانی که باز هم اهمیت ندادند را حذف کنید. 

9- اگر فعالیت پس از کلیکتان پراکنده است یا به این دلیل است که میان محتوای ایمیل و محتوای صفحه ورود وب سایتتان توازن برقرار نیست، و یا به این دلیل است که فراخوان شما مبهم یا گمراه کننده است.

ایمیل هیچ وقت کامل نخواهد بود. با این حال، اگر مشکلات برنامه ایمیلی تان را شناسایی کنید، راه حل آن ها را بدانید، و برای امتحان این راه حل ها آمادگی لازم را داشته باشید، تنها کاری که باید انجام دهید شروع کردن است.

خواندن 1133 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.