بازاریابی بین المللی

تکنولوژی ، جهش های ارتباطی ،حمل و نقل و جریان های مالی ایجاد می کند ، وما احساس می کنیم جهان دارد کوچک و کوچک تر می شود.شرکت ها و مصرف کنندگان می توانند به لطف پیشرفت جهانی ،تجارت خود را گسترش دهند .براساس گزارش سازمان تجارت جهانی ،حجم مبادلات تجاری بین المللی بین سالهای 1951 تا 2010 به میزان 33 درصد افزایش یافته است.

برندها و محصولاتی که در یک کشور تولید می شوند ،درسایر کشورها مورد توجه و استفاده قرار می گیرند.به طور مثال BMW ، Louis Vuitton و ... .این برندها درحقیقت نماد کیفیت درزمینه تولید محصولات خود هستند.

به این ترتیب جهانی شدن فرصت هایی را نیز برای برندها ایجاد کرده تا در خارج از کشور سرمایه گذاری کنند.از آنجا که مشتریان گزینه های مشابه از محصولات را پیش رو دارند ،شرکت ها باید از کیفیت و مقرون به صرفه بودن تولیدات خود اطمینان حاصل کنند.

علاوه براین محصولات نمی توانند در سراسر جهان به طور یکسان در بازار عرضه شوند.بازاریابی جهانی فراتر از زبان جای می گیرد و شامل فرهنگ و پیچیدگی های بازار و رفتارهای مشتریان است.شرکت های آمریکایی و اروپایی ، بازارهای خود را به چیزی فراتر از صادرات تبدیل کرده اند. آنها نام تجاری خود را باتوجه به تفاوت در مصرف کنندگان ،آمارهای جمعیتی و بازارهای جهانی تطبیق داده اند.

بازاریابی بین المللی چیست ؟

 بازاریابی بین المللی به معنی کاربرد اصول بازاریابی و فروش در بیش از یک کشور ،توسط شرکت ها و گسترش آن در خارج از مرزها است.بازاریابی بین المللی براساس توسعه استراتژی بازاریابی داخلی یک شرکت است و باتوجه به شناسایی بازاریابی،هدف گیری و تصمیمات بین المللی انجام می گیرد.

به گفته انجمن بازاریابی آمریکایی (AMA)" بازاریابی بین‌المللی یک فرآیند چند ملیتی برنامه‌ریزی و اجرای مفهوم، قیمت‌گذاری، ارتقا و توزیع ایده‌ها، کالاها و خدمات برای ایجاد مبادلات است که اهداف فردی و سازمانی را راضی می‌کند."

بازاریابی جهانی چگونه کار می کند؟

پیشرفت تکنولوژی موانع ارتباطی جغرافیایی و فرهنگی را ناپدید کرده و حتی کسب و کار های کوچک تر نیزمی توانند بدون حضورفیزیکی درکشورهای دیگر به صورت بین المللی ، محصولات خود را بفروش برسانند.این به این معنی است که تقریبا هرکسی که مایل به حضور در بازارهای بین المللی باشد میتواند این کاررا در سطوح مختلف ،بسته به دانش و تحقیقاتی که پیرامون بازاریابی بین المللی داشته است ،انجام دهد.

شرکت هایی که کالایی چون غذا و گیاهان را می فروشند ،باید پیش از عرضه محصول در سطح بین المللی ،یک فرآیند نظارتی دقیق را پشت سربگذارند.بااینکه ممکن است راه دشواری برای راه اندازی کسب و کار و اقدام به صادرات بین المللی خود داشته باشند اما این فرصت را دارند که محصولات بومی خود را در کشورهای دیگر عرضه کنند .

انواع دیگری از شرکت ها که در سطح بین المللی فعالیت می کنند ،متشکل از افرادی هستند که در زمینه صادرات ،سرمایه گذاری مشترک و سرمایه گذاری مستقیم فعالیت می کنند.

صادرات ، حمل مستقیم کالا به یک کشور خارجی است.شرکت های برجسته ای که کارصادرات را به خوبی انجام می دهند ،مانند هوندا،فانتا و H & M دراین صنعت بسیار رشد کرده اند. H & M در طول سال 2012 توانسته تا 3 میلیون دلار برای یک تجارت ثانویه پرداخت کند و این یک پاداش بازاریابی برای این شرکت است  .

شرکت های تعاونی که به تلاش مشترک دو یا چند شرکت ایجاد می شوند ،به کسب سود دو جانبه میپردازند .مانند سونی اریکسون یکی از معروف ترین ایده های تجاری موفق بوده که از همکاری یک شرکت ژاپنی و یک شرکت مخابراتی سوئدی تشکیل شده است.استراتژی بازاریابی بین المللی کمک کرده است تا شرکت های موفق درسراسر جهان شناخته شده باشند و اتفاقاتی مانند شرکت های تعاونی بین المللی را رقم زده است.

یک شرکت میتواند بخشی از دارایی ثابت خودرا در خارج از کشور با هدف تولید محصول یا بخشی از محصول ،سرمایه گذاری کند.به طور مثال کامپیوترهای شرکت Dell با کارخانجات زیادی در دیگرکشورها همکار دارند و بخشی هایی از یک سیستم درآن کشورها ساخته می شود.

Dell با تاکید بر نیازهای مشتری و سفارشی سازی ،برخلاف دیگرشرکت ها که محصولات پیش ساخته خود را به فروش می رسانند ،محصولات خود را سفارشی سازی می کند.

یک تیم بازاریابی چگونه می تواند به بازارجهانی نفوذ کند؟

بسته به برند شما هرمشتری خارجی یک مشتری بالقوه است .مشتریانی که دربازازرهای خارجی زندگی می کنند ، عادات خرید ،ترجیحات و اولویت های متفاوتی با مشتریان معمول شما دارند.با زیرنظرداشتن این مشتریان از طریق تحقیقات بازار و بررسی های فرهنگی ، بازاریابان می توانند بهترین روش ها را برای رسیدن به یک برند خاص برای مشتریان بین المللی خود در نظر بگیرند.

بررسی دقیق باورها و عقاید فرهنگی مشتریان دربازارهای بین المللی مهم است .به طورمثال شرکت Pepsodent تلاش کرد تا با شعار "دندان های شمارا سفید می کند" محصول خودرا در آسیای جنوب شرقی به فروش برساند ،بدون تحقیق این نکته که مردم محلی سیاه کردن دندان هایشان را نشانه جذابیت می دانند.

یک برنامه بازاریابی به کارگرفته شده چگونه توسعه می یابد؟

برای یک شرکت کوچک یا متوسط شاید دشوار باشد تا یک برنامه بازاریابی بین المللی را طراحی کند.زیرا آن ها معمولا تخصص یا بودجه کافی برای راه اندازی یک کمپین را ندارند.این شرکت ها می توانند با استخدام یک کارگروه یا استخدام کارشناسان بازاریابی با دانش بازارهای خارجی تحقیق فرهنگی خود را انجام دهند و در اموربین المللی خود موفق شوند.

اینکه یک شرکت خواهان مشارکت با شرکت دیگری باشد یا یک نماینده بازاریابی بین المللی استخدام کند ،مهم ترین جنبه ساخت یک کمپین موفق برای بازاریابی بین المللی،جهت انجام تحقیقات برای توسعه تجارت  است.به انجام رساندن این ماموریت به شرکت ها اجازه می دهد تا پتانسیل موجود دربازارجدید  را به حداکثر برسانند.

پس از انجام تحقیقات و انتخاب بازارهدف ،کارشناسان باید استراتژی بازاریابی برند را بررسی و اصلاح کنند تا با تحقیقات جامعه شناسی مطابقت داشته باشد.استخدام یک نماینده از کشور مقصد میتواند شناخت تفاوت های فرهنگی را به درستی امکان پذیرسازد.

برای یک برند بین المللی نوظهور ، تاسیس شرکت و ارتباط با دیگرشرکت های همکار ،جهت دستیابی به موفقیت ضروری است.شرکای بازارهدف به شرکت کمک می کنند تا از حضور در بازارهایی که کمتر مورد توجه قرارمی گیرند خودداری کند.

 

خواندن 1508 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.