بازاریابی داخلی و کیفیت خدمات

 

کیفیت خدمات یکی از عوامل مهم جذب و حفظ مشتریان در سازمان­ها می­ باشد. تغییر و تحولات سریع محیط و فضای رقابتی کسب و کارها، ضرورت توجه به رضایت مشتری و بهبود کیفیت خدمات را به عنوان ابزاری اساسی برای افزایش سهم بازار و سودآوری در سازمان­ها دو چندان کرده است. در واقع، ارتقاء کیفیت در سازمان­ها می­تواند عملکردی مفید در زمینه ­هایی مانند بهبود تصویر سازمان در اذهان مشتریان، وفاداری مشتریان، پاسخگویی به تقاضاهای آنها و افزایش سهم بازار داشته باشد، به طوری که به عنوان یک پیش فرض لازم برای کسب رضایت­مندی و حفظ مشتریان ارزشمند در نظر گرفته شده است. یکی از راه­های مهم برای بهبود کیفیت خدمات در سازمان­ها و شرکت­ها، کارکنان آن­ها می­باشد، تنها کارکنان راضی می توانند مشتریان را راضی نگه­دارند. به طور کلی، یکی از مهم­ترین عوامل در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، ایجاد تفکر مشتری مداری در کارکنان می­باشد. این مسئله زمانی تحقق می یابد که سازمان یا شرکت عوامل بازاریابی داخلی را در نظر بگیرد. بازاریابی داخلی، جذب، توسعه، انگیزش و تداوم کیفیت کارکنان از طریق شغل به عنوان یک محصول و ارضای نیازمندی­ های آنها می­ باشد. به عبارتی دیگر، بازاریابی داخلی فلسفه رابطه مشترک بین مشتریان و کارکنان (مشتریان داخلی) سازمان است. به تعبیری بازاریابی داخلی شناختی آکادمیک، علمی و تجاری در زمینه ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان و کارکنان می­باشد. این شاخه از علم بازاریابی متاثر از مدیریت کیفیت و بازاریابی خدمات است که بر اهمیت ایجاد کیفیت در کل فرآیند ارائه خدمات تاکید بسیار دارد. بازاریابی داخلی به بحث در مورد رابطه مشتریان و عرضه­ کنندگان داخلی سازمان در ایجاد ارزش برای مشتریان خارجی می­ پردازد، که این امر می­ تواند به صورت یک زنجیره ارزش و ابزاری برای توسعه کیفیت محصولات و خدمات و تعاملات بین ­سازمانی و برون­ سازمانی در سازمان پدید آید. بنابراین هدف بازاریابی داخلی ایجاد اطمینان از رضایتمندی بین کارکنان سازمان و توسعه کیفیت محصولات و خدمات به منظور دستیابی به رضایت مشتریان خارجی سازمان است.

خواندن 1370 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.