بازاریابی سبز

 

بازاریابی سبز، بازاریابی محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست می باشد. به طور کلی؛ بازاریابی سبز می تواند شامل محصولات سازگار با محیط زیست، استفاده از بسته بندی سازگار با محیط زیست، بکارگیری شیوه های کسب و کار پایدار یا تمرکز تلاش های بازاریابی روی پیام هایی که مزایای محصول سبز را ترویج می دهد، باشد.

چه کسانی می‌توانند از بازاریابی سبز استفاده کنند؟

از آنجایی که تولید همه محصولات همراه با صرف انرژی و ایجاد زباله می باشد، هر شرکتی می تواند از بازاریابی سبز استفاده نماید. البته هر شرکتی با توجه به اولویت های کسب و کار خود و محاسبه سود و زیان می تواند عملیات بازاریابی سبز را در عمل پیاده کند.

اما در دنیا شرکت هایی وجود دارند که علاوه بر سود و زیان خود، به حفظ محیط زیست نیز اهمیت می دهند. این شرکت ها با این چالش روبرو هستند که چگونه می توان بین سود و اهداف زیست محیطی تعادل ایجاد کرد. این چالش ها باعث شده حتی مدیرانی که ادعای زیادی در بازاریابی سبز دارند، خیلی هم سبز نباشند.

بازاریابی سبز برای چه مشتریانی مؤثر و مفید است؟

مشتریانی که نسبت به آنچه که در دنیا می گذرد و آنچه که تولید و مصرف می کنند، بی تفاوت نیستند. افرادی که به محصولات سبز علاقه مند هستند و حاضرند پول بیشتری بابت تهیه آن  محصولات بپردازند. در راه رسیدن به این سوال با این واقعیت مواجه می شویم که محصولات سبز در جامعه ما سهم کمی در بازار دارند. در بسیاری از صنایع، محصولات سبز تنها 3 درصد از سهم کل بازار مصرفی را در کشور ما تشکیل می دهد.

فروشندگان در بازاریابی سبز چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

بازاریابان بایستی دقت نمایند که تنها سازگاری محصول با محیط زیست کافی نیست و به تنهایی نمی تواند به فروش محصول آنها کمک نماید. حقیقتا، کیفیت و قیمت نیز در میزان فروش بازاریابان تاثیر مثبت و مستقیم دارد. به طور کلی بازاریابانی که قصد دارند اصول بازاریابی سبز را در کسب و کار خود بکار گیرند، باید مطمین شوند که محصولشان به اندازه کافی ارزشمند است و سپس بر مزیت زیست محیطی آن تاکید نمایند. اگر شرکتی قصد دارد محصول سبز تولید کند باید به طور همزمان هم بر سازگار بودن محصول با محیط زیست و هم برکیفیت محصول تاکید کند. در غیر این صورت، اگر هدف شرکتی تنها  تولید و ارائه محصولی سازگار با محیط زیست باشد به فروش و سود مورد نظر خود هرگز دست پیدا نخواهد کرد.  

خواندن 1137 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.