کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی شامل چکیده ای از اعتراف های دیوید اگیلوی پدر تبلیغات مدرن است. اگیلوی در این کتاب به نکاتی در مورد راه های موثر؛ ساختن بهترین کمپین ها و موفق ترین آژانش های تبلیغاتی و تجربیات خود اشاره می کند. این کتاب شامل 11 فصل «نحوه اداره یک بنگاه تبلیغاتی»؛ «نحوه یافتن مشتری»؛ «چطور باید مشتریان خود را حفظ کنیم»؛ «چطوری یک مشتری خوب باشیم»؛ «چطوری می توان درست تبلیغ کرد»؛ «تشریح نحوه نوشتن یک آگهی تبلیغاتی»؛ «نحوه ی ساختن آگهی های تصویری و پوستر»؛ «نحوه ساختن یک تبلیغ تلویزیونی خوب»؛ «نحوه ساخت تبلیغ برای محصولات غذایی، شهر های دیدنی و دارو های اختصاصی»؛ « جوانترها را نصیحت میکند و به آنها یاد میدهد که چگونه به اوج قله صعود کنند» و «آیا تبلیغ کردن باید منسوخ باشد یا خیر» می باشد. در این کتاب می آموزیم تنها بخش کوچکی از خلق یک اثر تبلیغاتی مرهون الهام ها و نوگرایی ذهن است و بخش زیاد آن به دانش و سخت کوشی افراد بستگی دارد. به گفته اگیلوی یکی از مشکلات اصلی موجود در دنیای تبلیغات، وجود آدم هایی است که ذهنشان معطوف به سود آوری است نه خلاقیت. یکی دیگر از مشکلات این هست که آژانس های تبلیغاتی با تکرار اشتباه های قدیمی، پول مشتریان خود را به هدر می دهند.
عنوان کتاب: اعتراف های یک تبلیغاتچی
نویسنده: دیوید اگیلوی
مترجم : رویا گذشتی
انتشارات: سیته
سال انتشار: 1396