با شروع قرن بیستم، تبلیغات به صنعتی مهم، پویا و سازنده تبدیل شده و مطبوعات به رسانه ای شاخص در عرصه تبلیغات مبدل شده است. با پیدایش و اختراع رادیو مفهوم تلفیق صدا و موسیقی برای ایجاد تاثیرات روانی و بالا بردن میزان اثر گذاری پیام ها بر روی مصرف کننده شناخته شد. در همین سال ها، دیوید اگیلوی به عنوان یکی از بنیان گذاران تبلیغات مدرن در آمریکا، شرکت اگیلوی و ماثر را در سال 1945 بنیان نهاد. او پلی بود بین تبلیغات کلاسیک و مدرن. اگیلوی مفاهیم جدیدی را در نوشتن آگهی ها و معرفی برند های تجاری خلق نمود. تجارب او در حوزه های مختلف تبلیغات موجب شد بگویند او حقیقتا به رازهای تبلیغات دست پیدا کرده است.
دیوید اگلیوی در کتاب رازهای تبلیغات به بررسی نقش و اهمیت ارائه دلیل در تبلیغات اشاره می کند و در این کتاب به مخاطبان توصیه می کند وقتی چیزی برای گفتن ندارید آواز بخوانید. چرا که بعضی از آگهی های تلویزیونی که مسائل فروش را به صورت آهنگین می خواندند موفقیت آمیز بوده اند.
برخی مطالب ذکر شده در کتاب راز های تبلیغات عبارتند از:
- چه نوع تبلیغی موجب فروش می شود.
- چگونه یک بنگاه تبلیغاتی را اداره کنیم.
- آگهی تلویزیونی را چگونه بسازیم تا محصولاتمان را بفروشد.
- رموز موفقیت در تبلیغات شرکت به شرکت.
- آیا آمریکا هنوز ملت برتر است؟
- ایراد تبلیغات چیست؟
- شش غولی که تبلیغات نوین را ابداع کردند.
عنوان کتاب: رازهای تبلیغات
نویسنده: دیوید اگیلوی
مترجمان: کوروش حمیدی و علی فروزفر
انتشارات: مبلغان
سال انتشار: 1393