نویسنده بر این باور است هر کسی در هر شغلی به نوعی فروشنده است از استاد دانشگاه گرفته تا مدیر، مهندس، پزشک، نویسنده، سیاستمدار، دانشجو، کارمند و کاسب و ... در واقع؛ هر کسی در هر شغلی با هر جایگاهی مشغول فروختن یک محصول یا خدمت است. از جایگاه یک رئیس جمهور گرفته تا عادی ترین فرد جامعه، همه تلاش می کنند تا با اعمال و گفتار خود، بر مخاطبین خود تاثیر بگذارند. مولف معتقد است این کتاب متمایز از کتاب های تالیف شده در ایران است چرا که کتاب های موجود در ایران در زمینه فروشندگی اغلب ترجمه کتاب های خارجی بوده و بیشتر جنبه آکادمیک و تئوری دارند و تعدادی از آن ها آنقدر حجیم و پیچیده نوشته شده اند که خواننده را سر در گم می کند و خواننده در میانه راه آن را رها می کند. عیب بزرگ آن ها این است که اغلب نه تنها با فرهنگ ایران سازگاری ندارند، بلکه بعضی مواقع در تضاد با آن نیز هستند و به کارگیری آنها نتایج معکوس و زیان باری دارد.
این کتاب بر گرفته از تجربیات 20 ساله نویسنده در زمینه فروشندگی حرفه ای، بازاریابی، مدیریت شرکت های تولیدی و تجاری و تحصیل در دانشگاه است. در این کتاب متغیرهای تکنیکی و تخصصی فروش با مولفه های روان شناسی متناسب با فرهنگ بومی مردم ایران تلفیق شده و به زبانی روان و ساده نگاشته شده است. از به کار بردن اصطلاحات غامض و پیچیده که بیشتر متناسب با مباحث دانشگاهی است پرهیز شده است به گونه ای که هر کس با هر سطح دانشی می تواند از این کتاب استفاده نماید.
عنوان کتاب: روان شناسی فروش حرفه ای در ایران
نویسنده: روح الله هادوی نیا
سال انتشار: 1389