ویژگی های یک تبلیغ تجاری برجسته

 

به نظر شما آنچه تبلیغات را برجسته می کند، چیست؟ چه چیزی تبلیغات به خصوصی را در ذهن مردم ماندگار می سازد؟ و چرا بعضی از تبلیغات تجاری با گذشت سال ها و گاهی حتی دهه ها، در اذهان باقی می مانند؟ ولز، برنت و موریارتی در کتاب "تبلیغات تجاری" خود معتقدند برای تهیه یک آگهی برجسته، می بایست هر سه بعد تبلیغات یعنی "استراتژی"، "خلاقیت" و "اجرا" مورد توجه قرار گیرند.

استراتژی: هر تبلیغ برجسته، از نظر استراتژی کاملا بی عیب است؛ به عبارت دیگر، این گونه تبلیغ به دقت به سمت مخاطب مشخصی نشانه می رود، هدف مشخصی دارد، و پیامش طوری با مهارت ساخته شده که راجع به مهم ترین مطالب مورد توجه مخاطب صحبت می کند، و در نهایت از رسانه ای پخش می شود که تاثیری فراوان بر مخاطب می گذارد.

میزان موفقیت یک تبلیغ، به این وابسته است که تا چه حد به هدف های خود دست می یابد، تا چه حد فروش را افزایش می دهد، در یادها می ماند، تا چه اندازه نگرش را تغییر می دهد و سرانجام اینکه تا چه حد از نام تجاری، آگاهی ایجاد می کند.

خلاقیت: وجود عنصر خلاقیت در آگهی موجب می شود که توجه مخاطب جلب شده و محتوای آن در حافظه او باقی بماند. دل مشغولی نسبت به اندیشه خلاق، همواره در تبلیغات وجود دارد. برنامه ریزی، حل خلاقانه مشکل را می طلبد. کوشش های مربوط به پژوهش در تبلیغات، خلاقانه اند. خرید زمان رسانه ها و گنجاندن تبلیغات در آنها نیز خلاقانه است. تبلیغات تجاری همواره با تقاضای مداوم برای حل خلاقانه مشکلات رسانه و پیام همراه است.

اجرا: هر تبلیغ برجسته در نهایت دارای اجرای مناسبی است. این بدان معنی است که جزئیات، تکنیک ها و ارزش هایی که می باید تولید یابند، همگی به خوبی هماهنگ شده باشند. تبلیغ کنندگان خوب می دانند که اهمیت "چگونه گفتن" به اندازه "چه چیزی" گفتن است. آنچه شما می گویید، از راهبرد ناشی می شود در صورتی که چگونه گفتن، نتیجه خلاقیت و اجرا است. تبلیغات برجسته، تبلیغاتی است که ویژگی های ذیل را دارا باشد:

  • از نظر استراتژی بی نقص باشد.
  • دارای مفهومی خلاق و اصیل باشد.
  • به دقت از اجرای درستی برای انتقال پیام استفاده نموده باشد.

 

منبع:

تبلیغات، از تئوری تا عمل

اثر: سید حمید خداداد حسینی، احمد روستا، وهاب خلیلی شجاعی

خواندن 2282 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.