تئودور لویت - Theodore Levitt

تئودور لویت (2006-1925) استاد دانشگاه، اقتصاددان و نویسنده آمریکایی بود. او مدرک کارشناسی خود را از کالج آنتوچ و دکترای اقتصاد را از دانشگاه ایالتی اوهایو دریافت کرد. کار خود را با تدریس در دانشگاه داکوتای شمالی شروع کرد و در سال 1959 به عضویت هیئت علمی دانشگاه هاروارد درآمد و یک سال بعد با انتشار مفهوم "نزدیک بینی بازاریابی" (Marketing Myopia)  در مجله Harvard Business Review به شهرت جهانی رسید. این مفهوم بیان می کند که اگر کسب و کارها بیشتر بر نیاز مشتری تمرکز کنند تا فروش محصولاتشان، در نهایت موفق تر خواهند بود. لویت معتقد است اگر رشد یک کمپانی متوقف یا کند شود، دلیل آن نه اشباع بازار بلکه سوء مدیریت است. صاحب نظران معتقدند ارائه این مفهوم از سوی لویت نقطه عطفی در بازاریابی مدرن بود. او همچنین در سال 1983 تعریفی برای هدف سازمان ارائه کرد: هدف یک سازمان صرفا ساختن پول نیست، بلکه بالاتر از آن خلق مشتری و نگهداری از اوست. او همچنین ویراستار مجله Harvard Business Review بود و توانست تیراژ آن را افزایش دهد. او در مقاله دیگری تحت عنوان "جهانی سازی بازارها" (Globalization of Marketing) اصطلاح جهانی سازی را به اصطلاحی رایج در حوزه مارکتینگ تبدیل کرد که قبل از آن چندان مورد توجه نبود. او همچنین نویسنده کتاب های پرفروشی از جمله Marketing Imagination  بوده و مقالات زیادی با موضوعات اقتصاد، سیاست، مدیریت و بازاریابی منتشر کرده است. پروفسور لویت برنده جوایز متعددی از جمله 4 بار جایزه مک کینزی برای بهترین مقاله سال درHarvard Business Review بوده است. همچنین برنده جایزه کتاب برتر در حوزه کسب و کار در سال 1962 از آکادمی مدیریت (Academy of Management) برای کتاب Innovation in Marketing، برنده جایزه John Hancock در سال 1969 به عنوان روزنامه نگار برتر در زمینه کسب و کار، برنده جایزه Charles Coolidge Parlin به عنوان "مرد بازاریابی سال" در سال 1970، برنده جایزه George Gallup برای دستاوردهایش در بازاریابی در سال 1976، برنده جایزه Paul D. Converse از انجمن American Marketing Association (AMA) برای خدماتش به مارکتینگ در سال 1978 و برنده جایزه William M. McFeely از International Management Council برای خدمات بزرگش به مدیریت بوده است.

خواندن 2476 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
یوتاب

 مشاوره در حوزه های  تبلیغات ، توسعه و راه اندازی کسب و کار ، چالشهای مدیریتی ، تولید محتوا ، بازاریابی سیاسی ، دیجیتال مارکتینگ ، سئو ، طراحی سایت ، برندینگ شخصی عمده خدمات یوتاب را شامل میشود . تلفن : 88458845-021 - همراه : 09128845912

وبگاه: www.utab.ir

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یوتاب اینجاست

 تهران، خ مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، پ32، ط3، واحد16

تلفن

          021-88458845

شبکه های اجتماعی

           09128845912

خطا نکنید! مشاوره بگیرید!

یوتاب

در شرکت تبلیغاتی و توسعه کسب و کار یوتاب شما به دانش و آگاهی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم رهنمون می شوید.